Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op De Tijd, Entrepreneur, CNBC, Forbes en Eater.
E-commercekoning
“De kans dat wij over vijf jaar nog bestaan, is groter dan dat de klassieke retailer om de hoek er nog is.” Het is een citaat van Coolblue-topman Pieter Zwart, volgens de Belgische zakenkrant De Tijd ‘de e-commercekoning van de Lage Landen’. Hij vertelt over de onstuimige digitalisering van de samenleving, pakjes leveren binnen het halfuur en het belang van een gratis toilet.
Bron: De Tijd http://bit.ly/1WWn7c9
Magnetisch
Target zet beacons in, Walmart zet beacons in en zelfs de hele gemeente Voorschoten zet beacons in. Zonder dat ook maar duidelijk is dat consumenten er echt op zitten te wachten. Maar bovenal zijn beacons alweer achterhaald, want ieder gebouw beschikt gewoon over een ‘magnetische handtekening’.
Bron: Entrepreneur http://entm.ag/1PCo2ck
Prijsoorlog ten einde?
Retailers zouden bezig met een race naar de bodem. Veel, zo niet alles, draait tegenwoordig om prijs. Ze kunnen ook niet anders, omdat klanten bij een iets hogere prijs al gaan lopen. Of is er nog hoop?
Bron: CNBC http://cnb.cx/1hJhq1i
Cursus winkel openen
Etailers gaan sinds enige tijd massaal fysiek. Bol.com en Wehkamp lijken uitzonderingen op de regel dat elke webshop die een beetje serieus genomen wil worden een winkel opent. Maar hoe doe je dat eigenlijk, zo’n eerste fysieke vestiging openen?
Bron: Forbes http://onforb.es/1JnIxpk
Good food
Niet alleen in Nederland zijn de foodhallen hot. De veelal overdekte markten met lokale foodverkopers worden ook populair in de Verenigde Staten. Er zitten enorm veel foodhallen in de pijplijn en dit zijn de zeventien waar het land het meest naar uitkijkt.
Bron: Eater http://bit.ly/1i6QpVB
Reacties 0