Dyanne Store breekt met traditioneel businessmodel

Het nieuwe winkelconcept Dyanne Store verkleint de rol van retail en neemt genoegen met minder marge. "We doorbreken de traditionele value chain of fashion", zegt managing Frans ten Berge, die eerder onder meer commercieel directeur bij C&A Duitsland was.

De fashionretailer wil niet langer 'twee keer per jaar groots inkoop doen' en afwachten wat wordt verkocht. In de Dyanne Store worden de modelabels DYANNE, DYANNE+ en DNN rechtstreeks uit de fabriek naar het publiek gebracht. Hierdoor is de collectie volgens de fashionondernemer goedkoper en daarmee toegankelijker voor een groter publiek. Door de snelle levering kan de retailer daarnaast beter inspelen op de actuele behoeften van de consument en duurzamer opereren.

De eerste vestiging van het retailconcept werd donderdag geopend in Hilversum. De belevingswinkel is 265 vierkante meter groot en biedt ruimte aan fashion, food, beauty, hair en living. De formule is een samenwerking met vastgoedbelegger Syntrus Achmea. Syntrus Achmea en Dyanne Store gaan intensief informatie uitwisselen over bezoekersaantal, doelgroepen en koopgedrag. De partijen willen binnen drie jaar nog minimaal twintig vestigingen openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!