​Deelplatform Peerby groeit uit tot 'webshop'

Peerby introduceert een dienst waarbij gebruikers gewenste producten tegen betaling gegarandeerd kunnen lenen. Het deelplatform beschikt met deze bezorgservice over een nieuw verdienmodel, naast de verzekering Peerby Garantie. Dat zegt oprichter en ceo Daan Weddepohl in het septembernummer van EtailTrends.

Bij Peerby GO, zoals de dienst heet, kunnen gebruikers bijvoorbeeld een bakfiets kiezen uit een catalogus en aangeven die de volgende dag om negen uur te willen ontvangen. Peerby vindt daar gegarandeerd een buur bij en zorgt dat de fiets op tijd wordt gebracht. “Zo worden we echt de Airbnb voor spullen”, aldus Weddepohl.

Gebruikers betalen een huurbedrag, waarvan een deel bij Peerby terechtkomt. “We bieden een volledige ontzorging”, vervolgt hij. Daarmee is het volgens de ceo te vergelijken met een webshop. “Alleen dan één waarvan de spullen weer worden opgehaald.”

Peerby GO draait naast het klassieke Peerby, waar bijna alles gratis is. De twee varianten kunnen volgens Weddepohl vooralsnog prima naast elkaar bestaan. Hij vergelijkt het met liften en het huren van een auto. Als mensen alle tijd hebben en het leuk vinden om anderen te ontmoeten, is liften een optie. “Maar als je morgenvroeg een sollicitatiegesprek hebt dan wil je het liefst een auto huren om zeker te weten dat het geregeld is.”

Weddepohl vertelt in het septembernummer meer over de groei van de deeleconomie en zijn eigen platform en gaat ook in op zijn medelijden met retailers. Winkels in gebruiksgoederen lopen het risico dat ze cd-winkels achterna gaan. Daarom moeten ze volgens hem kijken naar het in stand houden van waarde in plaats van die te verplaatsen, en daar een marge op te zetten. “Dat betekent dat je voor gebruiksgoederen naar leasemodellen gaat.”

Het septembernummer van EtailTrends verschijnt eind deze week. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!