​‘Winkelcentra zijn nu nog domme boxen’

Winkelcentra gaan zich ontwikkelen tot een plek waar technologie een belangrijke rol speelt en consumenten veel efficiënter kunnen winkelen. Nu zijn het nog ‘domme boxen’, stelt president-commissaris David Simon van vastgoedeigenaar Klépierre.

Simon sprak die woorden volgens Het Financieele Dagblad tijdens een jaarlijkse conferentie van brancheorganisatie Epra. Hij verwacht dat winkelcentra er anders uit gaan zien, maar veegt de suggestie dat ze de komende tien jaar worden weggevaagd door webwinkels van tafel. Die blijken namelijk niet zo winstgevend als verwacht vanwege hoge verzendkosten. Daarbij wijst hij op de Verenigde Staten, waar bijna alle webwinkels ook fysieke vestigingen openen.

Klépierre is sinds vorig jaar eigenaar van het Nederlandse Corio, dat volgens Simon een ‘bedrijf in problemen’ was. “Corio miste richting. Dat proberen wij het nu te geven.”

De Franse vastgoedeigenaar focust zich alleen op grote en meer luxe winkelcentra, en werkt naar eigen zeggen hard om die aantrekkelijk te maken en de huurinkomsten omhoog te krijgen. Eerder dit jaar verkocht het bedrijf het merendeel van de winkelcentra in ons land nog aan Wereldhave.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!