​HelloFresh haalt opnieuw miljoenen op

Maaltijdboxaanbieder HelloFresh heeft bij een nieuwe investeringsronde 75 miljoen euro opgehaald. Met die kapitaalinjectie wordt de Duitse etailer gewaardeerd op 2,6 miljard euro, meldt moederbedrijf Rocket Internet donderdag.

Rocket Internet is nog voor 57,2 procent eigenaar van HelloFresh. Dat aandeel is inmiddels anderhalf miljard euro waard, waar dat bij de vorige financieringsronde in maart nog 1,1 miljard euro bedroeg.

De nieuwe kapitaalinjectie wordt benut voor verdere expansie van de maaltijdbezorger, die inmiddels in zeven landen actief is. De omzet van HelloFresh bedroeg vorig jaar zeventig miljoen euro, een groei van liefst 392 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het eerste kwartaal van dit jaar heeft HelloFresh die groei naar eigen zeggen vast weten te houden.

HelloFresh maakte deze week verder bekend zijn assortiment te hebben uitgebreid met een Familybox. Met die maaltijdbox mikt de etailer op gezinnen met kinderen van 4 tot 12 jaar, door de recepten ook voor hen toegankelijk te maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!