De Bijenkorf denkt in Vlaanderen veel kans te maken om online een belangrijke speler te worden. De Nederland warenhuisketen lanceert daarvoor een Belgische webwinkel. Dat vertelt Pieter Heij, directeur multichannel & IT bij de Bijenkorf, aan zakenkrant De Tijd.
De Bijenkorf ging vorig jaar al van start met leveringen aan België. Daarvoor wordt gebruikgemaakt van zijn distributiecentrum in Waalwijk, waardoor de retailer bestellingen die voor negen uur ’s avonds binnenkomen al de volgende dag kan bezorgen.
De warenhuisketen wil vooral een graantje meepikken van de verschuiving van offline naar online kledingverkoop. “In België gebeurt die omschakeling volop op dit moment”, ziet Heij.
Veertig procent van de Belgen is volgens Heij inmiddels bekend met de Nederlandse retailer, maar dat percentage moet dit najaar vergroot worden met een marketingcampagne op de radio en bussen. Heij wil niet zeggen wat de doelstellingen zijn met de Belgische webwinkel. “Maar we doen dit niet voor onze hobby.”
Reacties 0