In navolging van Media Markt en Albert Heijn gaat ook V&D auto’s aanbieden in samenwerking met LeasePlan. Tijdens het Prijzencircus dat deze week begint kunnen klanten in twintig warenhuizen terecht voor nieuwe personenauto’s. Dat heeft de leasemaatschappij maandag bekendgemaakt.

De nieuwe actie is volgens LeasePlan het vervolg op een succesvolle samenwerking met de eerder genoemde retailers. De leasemaatschappij heeft opnieuw hoge verwachtingen van de inzet van het retailkanaal. Zo blijkt het te leiden tot ‘impulsaankopen’: 42 procent van de private leaseklanten was namelijk niet actief op zoek naar een andere auto, concludeert LeasePlan uit eigen onderzoek onder ruim vijfhonderd klanten.

LeasePlan ziet de belangstelling voor private lease bij consumenten fors groeien. Daarbij krijgen ze in ruil voor een vast maandtarief een nieuwe auto, waarbij onder meer de kosten voor reparatie, onderhoud, wegenbelasting en verzekering zijn inbegrepen. Voor de samenwerking met V&D biedt LeasePlan nieuwe auto’s van Seat aan, vanaf 189 euro per maand.