​Picnic breidt app uit met ‘Uber-tool’

Klanten van Picnic kunnen straks tot op straatniveau volgen wanneer hun online bestelling arriveert. De websuper werkt aan ‘Uber-style toepassing’ in de app die dat mogelijk maakt, aldus medeoprichter Michiel Muller.

De elektrische bezorgbusjes van de startup zijn verbonden met internet en zenden gps-signalen uit, waardoor gebruikers van de app inzicht hebben in de locatie van de koerier. De app is daarnaast voorzien van een tijdsindicatie zodat klanten straks tot op de minuut nauwkeurig zien wanneer hun bestelling wordt afgeleverd.

De ontwikkeling komt volgens Muller voort uit vragen van testklanten. Picnic bezorgt de bestellingen tot nu toe binnen een tijdsvenster van dertig minuten dat klanten zelf hebben geselecteerd. “Gebruikers kunnen straks beter bepalen of ze bijvoorbeeld nog even de hond kunnen uitlaten voordat de koerier er is. Deze service is het finalestuk van wat we onze klanten in logistiek gemak kunnen bieden”, aldus Muller.

Picnic laat klanten hun boodschappen alleen via de app bestellen en is daarmee naar eigen zeggen de eerste mobile only-supermarkt van ons land. De app is visueel ingericht om het bestelproces zo snel mogelijk te laten verlopen, vertelt medeoprichter Joris Beckers. “In principe kunnen klanten binnen drie minuten klaar zijn.” De app toont content op basis van eerdere aankopen en laat gebruikers desgewenst hetzelfde winkelmandje als de vorige keer afrekenen. “Dan zou het maar één minuten hoeven kosten. De app moet fungeren als een maatpak voor elke klant.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!