De Nederlandse winkelketen Oil & Vinegar heeft onlangs in Puerto Rico zijn honderdste vestiging geopend. De franchiseformule slaat vooral in het buitenland aan, vertelt een woordvoerder aan RetailNews. “Sinds 2013 zijn per jaar netto tien vestigingen geopend.”
In ons land beschikt Oil & Vinegar over twaalf vestigingen. Sinds vijf jaar focust de eigenaar vooral op focus in het buitenland. Zo is er vooral sprake van sterke groei in België, Duitsland en op het Amerikaanse continent, laat de woordvoerder weten. “De volgende stap is een vestiging in Japan, die waarschijnlijk begin 2016 open gaat.”
De investeringsmaatschappij die het concept na het faillissement in 2007 overnam heeft in zijn eerste jaren vooral gefocust op het neerzetten van een sterke formule. Iedere winkel, ook in het buitenland, wordt geopend volgens hetzelfde concept, dat als een ‘belevingswinkel voor de zintuigen’ wordt omschreven.
Klanten kunnen bij Oil & Vinegar terecht voor olie, azijn en aanverwante producten voor koken en tafelen. Daarnaast spreekt de delicatessenwinkel over een toenemende belangstelling voor het culinaire cadeau. “Onze klanten komen terug voor cadeautjes die ze zelf naar eigen idee kunnen samenstellen”, aldus marketingmanager Esther van Vonderen.
Reacties 0