​Marqt introduceert ‘2.0-concept’

Marqt heeft in Amsterdam een vestiging geopend die klanten meer beleving moet bieden. De supermarkt vlakbij de Zuidas beschikt onder meer over een groentekas, waarin groenten en fruit soorten zonder verpakking worden bewaard.

In de vestiging wordt daarnaast verse pasta gemaakt, vlees gesneden of vis gebakken. Vlak na de ingang staat zeecontainer waar klanten terecht kunnen voor koffie, salades en belegde broodjes. Elke week is een andere foodtruck aanwezig die klanten voorziet van een lunch.

Het is de veertiende supermarkt voor de duurzame supermarktketen. Later dit jaar opent in Amsterdam de vijftiende vestiging. Marqt is verder actief in Rotterdam, Den Haag en Haarlem.

Veel consumenten ervaren de keten als duur en Marqt is sinds zijn oprichting negen jaar geleden nog geen groot commercieel succes. “We zijn al negen jaar onderweg en hebben nog niet eens het nulpunt bereikt als het gaat om geld verdienen”, zei directeur Meike Beeren onlangs. Op RetailWatching neemt Rupert Parker Brady ‘Marqt 2.0’ onder de loep en deelt hij een aantal verbeteringspunten. “Er staat druk op de ketel, want hoe lang blijven de aandeelhouders, een Belgische brouwersfamilie, investeren?”, vraagt hij zich af.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!