​Plus ziet online kansen in zakelijke markt

Supermarktketen Plus investeert in e-commerce, ook al neemt het niet zo’n hoge vlucht in ons land. “Ik zie kansen in het online leveren aan de zakelijke markt: kantoren en kinderdagverblijven”, zegt directievoorzitter Jan Brouwer tegenover Elsevier.

Nederlandse consumenten kiezen minder snel voor het doen van online boodschappen dan in het buitenland, stelt Brouwer. Ze hebben namelijk meestal een supermarkt om de hoek die van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat open is. Dat zorgt er volgens hem voor dat e-commerce voor Nederlandse supermarkten nog altijd een verliesgevend onderdeel is.

Brouwer ziet een ‘ongelooflijk harde’ concurrentiestrijd tussen supermarkten, nu die alleen maar kunnen groeien door klanten weg te kapen. Plus werkt daarom aan zijn prijsimago door te innoveren op het gebied van logistiek en distributie. Zo wordt een distributiecentrum gerobotiseerd, laat hij weten. “Zo kun je je prijzen laag houden.”

Desondanks is Brouwer blij wanneer Lidl een vestiging bij Plus in de buurt opent. De twee formules versterken elkaar, stelt hij. “Zij hebben de goedkope basisproducten, en ja, op versgebied komen ze dichterbij, maar het aanbod is beperkt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!