Alibaba opent binnenkort kantoren in West-Europa om zijn internationale expansie te versnellen. De Chinese e-commercegigant beschikt tot nu toe over een locatie in Londen, waar het Europese hoofdkantoor gevestigd is.
De komende maanden worden daar locaties in Italië, Frankrijk en Duitsland aan toegevoegd, zegt president Michael Evans tegen The Wall Street Journal. Nu de snelle economische groei in China afneemt, zoekt etailer verdere groei in Europa. Zo promoot Alibaba zijn jaarlijkse kortingsevent Singles’ Day dit keer ook buiten zijn thuismarkt.
Europa wordt steeds belangrijker voor Alibaba, stelde Ken Ardali eerder dit jaar al in EtailTrends. Ardali is als directeur international e-commerce verantwoordelijk voor de uitrol van Alibaba’s platforms in onder meer Europa. “We moeten vanuit onze startupfase ook hier doorgroeien naar het volwassen bedrijf dat we in China al zijn.”
Alibaba en Nederlandse retailers zoeken daarnaast steeds nadrukkelijker de samenwerking. Via het platform Tmall verkopen bijvoorbeeld G-Star, Flinders en Holland at Home hun producten aan Chinese consumenten. Albert Heijn heeft een tijdelijke online supermarkt op Tmall inmiddels een definitief vervolg gegeven.
Alibaba plant meer Europese kantoren
Gepubliceerd op 14 oktober 2015 om 13:15
Reacties 0