​Laatbloeier IKEA geeft gas op online verkoop

IKEA denkt zijn online omzet de komende jaren te vervijfvoudigen. De webwinkel is momenteel goed voor een omzet van één miljard euro, maar over vijf tot zes jaar is dat vijf miljard, verwacht ceo Peter Agnefjäll.

Om dat te realiseren werkt de woonketen aan een nieuwe website en het verbeteren van de logistiek. De meubelketen lanceerde pas twee jaar geleden zijn webwinkel. “We hadden inderdaad sneller kunnen zijn”, zegt Agnefjäll tegen CNBC. Hij ziet echter ook voordelen. “We slaan nu een stap over in de technologische ontwikkelingen, door ons gelijk te richten op smartphones en tablets.”

De Zweedse woonretailer beschikt over vestigingen in 42 landen en is in dertien van zijn markten online actief. In 2020 wil IKEA een totale omzet hebben van vijftig miljard euro, mede dankzij zijn e-commerceactiviteiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!