​WAAR introduceert verpakkingsloze foodafdeling

Cadeauwinkelketen WAAR heeft in Tilburg een vestiging geopend waar klanten zelf noten, granen en thee kunnen tappen. Shoppers kunnen de producten in een verpakking doen die ze zelf hebben meegebracht.

De retailer wil met het concept voedselverspilling terugdringen omdat klanten exact de benodigde hoeveelheid kunnen kopen. “Bovendien is er minder afval omdat er geen extra verpakking wordt gebruikt”, aldus brandmanager Douwtje de Vries tegen het Brabants Dagblad. De Tilburgse locatie is de eerste winkel waar de retailer food aanbiedt. De winkel is verder voorzien van een bakkerij en horeca-afdeling onder de naam WAAR Smaak Lokaal.

WAAR beschikt inmiddels over achttien vestigingen en wil doorgroeien naar 48 winkels in 2018. De verkoper van duurzame producten heeft daarvoor een kapitaalinjectie gekregen van het ABN AMRO Social Impact Fund. Dat fonds investeerde eerder onder meer in Beebox, dat via een box producten bezorgt van boeren uit de buurt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!