​Google biedt helpende hand bij inkoopbeleid

Google heeft de nieuwe dienst Shopping Insights gelanceerd. Daarmee kunnen retailers hun inkopen beter afstemmen op de wensen van klanten.

Google Shopping Insights gebruikt statistieken uit AdWords. De database volgt de vijfduizend populairste artikelen van Google Shopping en vertaalt die naar een hittemap die laat zien waar bepaalde producten veel gezocht worden.

Volgens de internetreus gebruikt een groot deel van de consumenten internet om zich te oriënteren op nieuwe producten. Het kopen van producten gebeurt nog voornamelijk in de winkel. Het is voor offline retailers echter lastig om goed in te schatten welke producten goed gaan lopen. De nieuwe dienst van Google moet dit ook voor hen inzichtelijk maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!