​PostNL aast op foodbezorging

PostNL werkt aan een aantal nieuwe bezorgconcepten, waaronder een foodbox. Dat heeft ceo Herna Verhagen laten weten.

In samenwerking met de Wageningen Universiteit heeft de postbezorger een box ontwikkeld, die bestelde foodproducten lange tijd op de juiste temperatuur kan houden. PostNL wil daarmee volgens BNR aanhaken ook op de groeiende markt van online foodbezorging. “Op het gebied van het verspreiden van voedsel denken wij ook daadwerkelijk een rol te kunnen spelen”, aldus Verhagen.

Vanaf 2020 krijgen consumenten steeds meer behoefte aan bezorging aan huis, denkt de logistieke partij. Dat komt door de toenemende vergrijzing en verstedelijking in ons land. Door in te zetten op bezorging van onder meer voedsel en medicijnen wil PostNL hier een graantje van meepikken. De bezorger levert al boodschappen voor Hoogvliet en maaltijden voor Thuisbezorgd.nl.

PostNL breidt verder op korte termijn zijn avondbezorging uit. Vanaf 15 november levert partij online bestellingen op vijf avonden in de week af. PostNL biedt sinds afgelopen voorjaar avondbezorging aan en bezorgt dagelijks naar eigen zeggen een half miljoen pakketjes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!