Media Markt zet in op koffie, fietsen en Samsung

Media Markt introduceert zijn caféconcept volgend jaar maart in Eindhoven. In het Media Markt Café kunnen klanten koffie drinken, als een medewerker bijvoorbeeld zijn gegevens van de oude naar de nieuwe telefoon overzet. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.

Media Markt-directeur Barry van Ruiven maakte eerder dit jaar in RetailTrends bekend aan het caféconcept te werken. “Winkelen moet weer een feestje worden”, liet hij daarbij weten.

Verder gaat de elektronicaketen in Eindhoven volgend jaar van start met de verkoop van elektrische fietsen, die in een soort proeftuin op de derde verdieping uitgeprobeerd kunnen worden. Bij succes wordt dat concept uitgerold naar de andere vestigingen in ons land.

Een derde toevoeging aan zijn winkel in Eindhoven is een Samsung Experience Store. Samsung is inmiddels ruim een jaar actief in de Nederlandse winkelstraat met in totaal zes eigen winkels, die worden gerund door Phone House. De shop-in-shop binnen Media Markt is echter een ander concept, aldus een woordvoerder tegen RetailNews. “Waar bij de Experience Stores van Phone House ook veel losse producten worden verkocht, draait het binnen Media Markt om ‘internet of things’-oplossingen.”

In de shop-in-shop kunnen klanten in een huiskamersetting ervaren hoe de producten van Samsung met elkaar communiceren. Zo zijn de tv en audioapparatuur met een tablet te bedienen of kan de wasmachine met de smartphone aangezet worden. Deze Samsung Experience Store is dan ook vooral bedoeld om mensen te laten zien wat ze met de producten kunnen, aangezien ze volgens het elektronicamerk niet meer op basis van specificaties kopen.

De shop-in-shop wordt volgende week officieel geopend. Het is nog niet bekend of er meer Samsung Experience Stores worden geopend binnen vestigingen van Media Markt.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends