Shyp komt met adresvrije levering

De Amerikaanse koeriersdienst Shyp gaat pakketjes verzenden naar een gebruikersnaam in plaats van een adres. Verzenders hoeven daardoor niet langer iemands volledige naam, straatnaam, huisnummer en postcode te noteren.

Consumenten moeten hiervoor eenmalig een profiel met een gebruikersnaam aanmaken en de optie activeren in hun account. Deze gebruikersnaam wordt vervolgens gegeven aan mensen of winkels waarvan de consument wil dat ze een pakketje naar hem sturen. Hierdoor hebben zij bij de eerstvolgende verzending voldoende aan die gebruikersnaam. Zodra het pakketje is opgepikt door de koerier van Shyp, krijgt de consument de vraag waar hij het pakketje wil laten bezorgen. Zo kan hij op het laatste moment bepalen waar levering van het pakketje voor hem het beste uitkomt.

Shyp is vorig jaar ontstaan om het verzenden van pakketjes makkelijker te maken. Speciale koeriers halen het te verzenden item op bij de verzender thuis en pakken deze professioneel in. Hierna vergelijken zij de tarieven van verschillende koerierbedrijven met elkaar om zo de beste prijs te bepalen. Wanneer de leverancier is uitgekozen wordt het pakketje verzonden en kunnen zowel verzender als ontvanger de voortgang van de levering via de app volgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!