​Ahold-dochter laat klant boodschappen inspreken

Ahold-dochter Peapod werkt sinds kort met Hiku, een apparaat dat lijkt op Amazon Dash. Hiku helpt consumenten bij het samenstellen van hun boodschappenlijstje en het bestellen van boodschappen.

Hiku is een losstaand apparaatje dat consumenten in hun keuken neerzetten. Ze kunnen het gebruiken om de barcode van producten in hun keuken mee te scannen, maar kunnen ook gewenste boodschappen inspreken. Hiku slaat hun voorkeuren vervolgens op en kijkt welke boodschappen te bestellen zijn bij Peapod. De boodschappen die besteld zijn, worden vervolgens automatisch van het lijstje gehaald.

Ook Walmart werkt sinds kort met Hiku. Hiku lijkt op de Dash-toepassing waarmee consumenten eerder gekochte producten bij AmazonFresh opnieuw kunnen bestellen. Na het scannen of inspreken van de gewenste boodschappen kan een klant de bestelling via de webwinkel van de etailgigant bevestigen. De meeste producten worden vervolgens de volgende dag thuisbezorgd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!