​HelloFresh toch nog niet naar de beurs

HelloFresh stelt zijn beursgang uit vanwege de huidige marktomstandigheden. Dat bevestigt een woordvoerder aan de Duitse nieuwssite Gründerszene naar aanleiding van berichtgeving van Bloomberg.

Grootaandeelhouder Rocket Internet kondigde twee weken geleden de beursgang van de online aanbieder van maaltijdboxen aan, zonder veel details vrij te geven. De plannen worden voorlopig echter in de ijskast gezet, aldus een woordvoerder. “We wachten eerst op een verbetering van de marktomstandigheden."

Binnen HelloFresh zijn zorgen over onrust op de beurs en de vraag van beleggers, zeggen anonieme bronnen tegen Bloomberg. Een beursgang wordt mogelijk op zijn vroegst begin volgend jaar heroverwogen.

HelloFresh wordt gewaardeerd op 2,6 miljard euro. De jaaromzet ligt rond de zeventig miljoen euro, bij een negatieve bedrijfscashflow (ebitda) van 12,2 miljoen euro. In Nederland en België was de bedrijfscashflow over de eerste jaarhelft van zowel 2014 als 2015 positief, stelde oprichter Maartje Frederiks onlangs. Dat was volgens haar een primeur voor de groep.

Hoewel Rocket Internet zijn ondernemingen graag naar de beurs stuurt, staan op RetailWatching vier redenen waarom HelloFresh niet naar de beurs moet willen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!