Van Bommel organiseert een speciale bijeenkomst om tekst en uitleg te geven over de opening van een eigen webshop. Dat heeft het schoenenmerk laten weten in een brief, meldt vakblad Schoenvisie.
Het evenement vindt donderdag 26 november plaats in de schoenenfabriek in Moergestel. Commercieel directeur Pepijn van Bommel geeft daar meer informatie over de begin volgend jaar te lanceren webwinkel. “De nieuwe online realiteit dwingt ons nu een ingreep te doen die voor het dealernetwerk gevoelig ligt maar voor het merk van levensbelang is”, zei hij al eerder.
Van Bommel kreeg na de bekendmaking veel kritiek te verwerken van dealers, die het een zorgwekkende stap vinden. Voorzitter Jan Meerman van brancheorganisatie INretail vond de wijze waarop het schoenenmerk zijn plannen presenteerde van een bedenkelijk niveau. Hij wees er in een column op dat een groot aantal winkeliers soms generaties lang geholpen heeft de firma groot te maken in ons land. “Als je dan besluit om die mensen op zo’n laat moment iets te laten weten over zo’n ingrijpend plan dan voelt dat als een klap in het gezicht.”
Reacties 0