​Parfumerieketen Douglas wil groei versnellen

Douglas heeft de omzet is in zijn afgelopen boekjaar met vijf procent zien stijgen. Tussen 1 oktober 2014 en 30 september 2015 werd voor zo’n 2,6 miljard euro verkocht. Dat laat het Duitse concern woensdag weten, zonder winstcijfers bekend te maken.

Douglas dankt zijn omzetgroei zowel aan zijn thuismarkt als de internationale winkels. Die laatste groep, waar ook de Nederlandse winkels onder vallen, zijn goed voor 1,4 miljard euro aan omzet.

Verder zag Douglas zijn online omzet ‘aanzienlijk’ stijgen. Inmiddels is het online kanaal goed voor tien procent van de totale omzet.

Douglas is sinds afgelopen zomer in handen van CVC. Onder leiding van deze investeringsmaatschappij wil de keten zijn groeistrategie versnellen. De feestdagen moeten dankzij het aantrekkende consumentenvertrouwen daarbij een eerste belangrijke bijdrage leveren, zegt ceo Henning Kreke. “Het huidige fiscale jaar is goed begonnen voor Douglas en we verwachten dat het succes zal voortduren.”

RetailTrends