Jet.com krijgt een kapitaalinjectie van 350 miljoen dollar, terwijl voor nog eens 150 miljoen is toegezegd. De waarde van de startup komt hiermee op anderhalf miljard dollar (1,4 miljard euro).
Ondanks de hoogte van het bedrag stelden de geldschieters geen bijzondere voorwaarden om hun investering veilig te stellen, aldus ceo Marc Lore van Jet.com. Dat is een teken dat de geldschieters vertrouwen hebben in het businessmodel van de etailer, stelt Fidelity Investments. Dat beleggingsfonds pompt negentig miljoen dollar in de startup. Het is niet bekend wie verder betrokken zijn bij de kapitaalinjectie.
Jet.com had de financiering volgens The Wall Street Journal hard nodig. De uitdager van Amazon zou anders aan het eind van dit jaar zonder geld zitten, omdat er in november en december veel wordt uitgegeven aan marketing. De krant ging eerder uit van een investeringsronde van zo'n 550 miljoen dollar.
De startup is vier maanden na zijn lancering al het vierde grootste etailplatform van de Verenigde Staten. De snelle groei van Jet.com is onder meer te danken aan de positionering van de prijsvechter, stelt chief strategy officer Stephan Gans van consultancybureau Interbrand in het novembernummer van EtailTrends. Voor zijn lancering was er geen platform dat net als Amazon verschillende producten consolideerde, maar zich ook positioneerde als degene met de laagste prijs. “In iedere retailmarkt is dat segment met succes aan het groeien.”
Reacties 0