Zowel Media Markt als Primera introduceren een dienst waarbij klanten hun telefoons kunnen laten repareren. De elektronicaketen werkt daarvoor met eigen gecertificeerde medewerkers, waar Primera een beroep doet op de telerepair group en PostNL.
Media Markt lanceerde eerder deze maand een campagne rond zijn nieuwe reparatiedienst. Klanten kunnen voortaan in al zijn winkels terecht voor schermreparatie. Het toestel opsturen is niet meer nodig: de reparatie wordt uitgevoerd terwijl de klant erop wacht.
Primera start komende maand met een korte pilotfase, waarbij meer dan alleen het scherm wordt gerepareerd. De winkelketen werkt daarvoor samen met de telerepair group, die al bijna tien jaar reparaties uitvoert voor fabrikanten als Apple en Samsung.
In tegenstelling tot bij Media Markt, moeten de toestellen voor deze vorm van reparatie wel worden opgestuurd. PostNL verzorgt daarvoor de distributiestroom, vertelt assortimentsmanager Joost Bakker van Primera. “Met het toevoegen van telefoonreparatie, vergroten wij onze relevantie en zien wij kansen om meer traffic te genereren voor onze winkels.”
Primera rolt zijn dienst in januari volgend jaar verder uit. Uiteindelijk zullen alle 478 winkels als inname- en uitgavepunt dienen.
Reacties 0