Coolblue heeft zijn omzet tijdens de sinterklaasperiode van dit jaar flink zien groeien. De omzet is met 103 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar, zo laat de retailer vrijdag weten.
Coolblue ontstijgt daarmee het gemiddelde in de online retailmarkt, dat volgens belangenvereniging Thuiswinkel.org op vijftien procent ligt. Bol.com liet eerder al weten vijftig procent meer items te hebben verkocht op de drukste dag voor Sinterklaas. In totaal verwerkte de Ahold-dochter afgelopen sinterklaasperiode meer dan drie miljoen artikelen.
Hoeveel artikelen Coolblue heeft verkocht is niet bekend. De retailer laat alleen weten dat het pakketvolume met 104 procent is gestegen ten opzichte van vorig jaar. “Extra ploegen worden ingezet om alles op tijd buiten de deur te krijgen”, zegt ceo Pieter Zwart. “De laatste dagen voor Sinterklaas is het altijd ontzettend druk, dit jaar is dat extreem.”
Coolblue zag zijn omzet over vorig jaar nog met 45 procent groeien tot 360 miljoen euro. De retailer heeft de ambitie om in 2018 een miljard euro omzet te boeken.
Reacties 0