Douglas zet selfie photobooth op winkelvloer

Parfumerie Douglas viert Kerst dit jaar met een nieuw winters winkelconcept waarin technologie een grote rol speelt. Verschillende Douglas-winkels in ons land zijn voorzien van een winterse etalage en interactieve winkelvloer.

De parfumerieketen laat klanten onder de noemer ‘Surprise yourselfie’ selfies nemen. In de winkel is een opstelling gebouwd met een Kinect-camera die draait op speciale software. Deze detecteert de klant, snijdt hem of haar uit en plaatst hen vervolgens in een winterse achtergrond. De klant staat op een stip op de grond en neemt de selfie met een touchsensor. Deze wordt vervolgens getoond op de bijbehorende monitor en op de Facebookpagina van Douglas. Elke dag wordt een prijzenpakket uitgereikt aan degene met de meeste stemmen.

Voorbijgangers worden op de actie geattendeerd door de etalage waar het non-stop sneeuwt. Bovendien is de etalage voorzien van een speaker waardoor er muziek hoorbaar is buiten de winkel. Het winkelconcept komt voort uit een samenwerking tussen Douglas en Iretail.solutions. Winkels in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam zijn tot en met 24 december voorzien van de selfie photobooth en de winterse etalage.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!