Made.com aast op groei met nieuw affiliateprogramma

Made.com gaat in Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland een affiliateprogramma lanceren. De online aanbieder van designmeubelen werkt hiervoor samen met het netwerk zanox.

De etailer ziet kansen in zowel klassieke affiliates als in samenwerking met bloggers die zijn content promoten. De affiliateprogramma’s worden per land afgestemd op de behoeften en ontwikkelingen van de specifieke markten.

Made.com beschikt in zijn Britse thuismarkt al over een affiliateprogramma. Affiliate marketing is volgens de etailer een belangrijke aanvulling op zijn marketingkanalen. Doordat klanten de meubels alleen online kunnen kopen, moet het bedrijf hier goed zichtbaar zijn. Samenwerking met affiliates draagt daaraan bij, aldus de webwinkel.

Made.com wil zijn merkbekendheid en groei in 2016 vergroten. Naast het lanceren van affiliateprogramma’s opent Made.com eind januari in Amsterdam zijn eerste fysieke showroom in ons land. Dat is zijn eerste fysieke showroom buiten Groot-Brittannië. In Groot-Brittannië telt het designmerk showrooms in Londen, Liverpool en Leeds. De fysieke locaties hebben naar ‘in grote mate’ bijgedragen aan de omzetontwikkeling in de betreffende gebieden, aldus Made.com. Dit wordt ook verwacht van de Amsterdamse vestiging.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends