Klanten van online supermarkt Picnic krijgen sinds vorige week korting op combinaties van producten waarmee een maaltijd voor vier personen kan worden bereid. Dat meldt Distrifood op basis van een bericht van Picnic aan zijn gebruikers.
De aanbiedingen gelden voor volledige maaltijden, inclusief voor- en nagerechten. Daarmee speelt Picnic in op de trend van maaltijdbezorging, zoals maaltijdboxaanbieders als HelloFresh doen.
Picnic begon in oktober in Amersfoort en is sinds december ook in Leusden actief. De etailer wil het werkgebied op korte termijn uitbreiden met Utrecht, Almere en Apeldoorn, maar moet daarvoor wel eerst het wagenpark flink uitbreiden. Vorige maand bleek dat de websuper een tekort aan bezorgwagens heeft. “Alleen al voor een stad als Utrecht hebben we bij aanvang tussen de veertig en zestig bezorgwagentjes nodig”, zei medeoprichter Michiel Mulder daarover.
De etailer heeft naar eigen zeggen als eerste een rendabel online businessmodel ontwikkeld, mede doordat het geen dure panden heeft. Muller zei bij de lancering dat de markt voor online boodschappen in potentie even groot is als alle andere online retailsegmenten bij elkaar.
Reacties 0