Plus is naar eigen zeggen de hardst gegroeide supermarktorganisatie in 2015. Ook Coop groeide beduidend sterker dan de markt.
De omzet van Plus is afgelopen jaar gegroeid met 8,8 procent, naar 2,23 miljard euro. Daarmee stijgt het marktaandeel van de supermarktketen naar eigen zeggen van 5,9 naar 6,2 procent en groeit Plus twee keer zo snel als de markt, die 4,4 procent is gestegen.
De groei van Plus komt volgens ceo Jan Brouwer met name door de uitrol van het formuleconcept Briljant, dat nu bij 190 filialen is geïmplementeerd. Ook verbetering van het prijsimago en succesvolle campagnes noemt hij als belangrijke factoren.
Coop groeide met 7,5 procent ook beduidend sterker dan de markt, en ging naar een omzet van 1,08 miljard euro. De supermarktketen zegt de groei vooral te danken te hebben aan de sterke toename van het aantal vestigingen. Coop kreeg er in 2015 per saldo dertien winkels bij en heeft er nu 254.
Reacties 0