​Specsavers wil profiteren van problemen in winkelstraat

Specsavers zal de komende drie jaar dertig nieuwe winkels openen. Daarbij aast de optiekketen nadrukkelijk op panden op A1-locaties van non-foodretailers die het moeilijk hebben. Dat laat directeur Remko Berkel van Specsavers Nederland weten.

De meeste openingen zullen volgens de directeur plaatsvinden in steden waar Specsavers nog niet aanwezig is. De focus ligt op grotere provinciesteden zoals Woerden en Meppel, waar de optiekketen zich ‘midden in een goedlopend winkelhart van een stadscentrum’ vestigt. Zo wil de retailer kunnen concurreren met de lokale opticien, aangezien consumenten voor de brillen van Specsavers niet in de auto stappen.

Specsavers ziet veel winkels op A1-locaties vrijkomen, door faillissementen van onder meer Macintosh Retail Group. “Dat zijn panden die heel geschikt voor ons zijn”, zegt Berkel in De Financiële Telegraaf.

De retailer trekt zo’n vijf miljoen euro uit om te kunnen groeien naar 150 vestigingen in ons land. In alle nieuwe filialen wordt ook ruimte gemaakt voor hoorzorg, een divisie die vorig jaar 35 procent meer verkocht. Verdere omzetcijfers worden pas later dit jaar bekendgemaakt, maar volgens Berkel was er opnieuw sprake van ‘substantiële groei’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!