Het is vanaf volgende maand niet meer mogelijk om via Kieskeurig.nl direct af te rekenen. Dat schrijft de vergelijkingssite in een brief aan de aangesloten webwinkeliers, meldt Emerce.
Het aantal webshops dat deelneemt aan Kieskeurig Checkout blijft volgens de site achter bij de verwachtingen. De tool biedt daardoor te weinig meerwaarde voor zowel etailers als consumenten. Ook zegt Kieskeurig.nl zich sterker te willen richten op zijn kernfunctie: een onafhankelijke productvergelijker. Vanaf 1 maart is Kieskeurig Checkout uit de lucht.
De afrekenfunctie werd in oktober 2013 geïntroduceerd bij Kieskeurig.nl, om het gemak voor de consument te bevorderen. Twee jaar eerder introduceerde Vergelijk.nl het winkelmandje al op zijn platform, maar daar werd in 2014 weer afscheid van genomen. Ook op die vergelijkingssite was er te weinig animo voor de tool. Beslist.nl, dat in 2013 de koopknop introduceerde, biedt die functie nog wel aan.
Reacties 0