​Adidas duikt in subscription commerce

Adidas gaat ieder kwartaal boxen gevuld met hardloop- en trainingsproducten versturen. Alleen vrouwen kunnen zich abonneren op de dienst met de naam Avenue A. Dat heeft de sportretailer deze week bekendgemaakt.

Voor de samenstelling van de box wordt samengewerkt met trainers en trendsetters uit de fashionwereld. Adidas wil zijn vrouwelijke klanten via de abonnementsdienst snel voorzien van een uitstraling die bij het seizoen past.

De lente-editie van dit jaar bevat onder meer de PureBOOST X, een innovatieve hardloopschoen die speciaal voor vrouwen is ontworpen. In totaal is een box gevuld met drie tot vijf items, met naast schoenen ook kleding en accessoires die bij het seizoen passen. Elke box kost 150 dollar.

Steeds vaker zien retailers in binnen- en buitenland brood in abonnementsdiensten. Die komen steeds meer in de plaats van de traditionele transactie, zei ’subscription-goeroe’ John Warrilow in het januarinummer van RetailTrends. Het is het begin van een nieuwe economie, die bijdraagt aan de verzwakking van de fysieke retail, voorziet Warrilow. “Online shoppen en abonnementen zijn twee grote klappen voor de lokale fysieke retailer.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!