​Plato omarmt het digitale tijdperk

Muziekketen Plato moet steeds meer aan promotie doen, nu winkels buiten de gangbare winkelstraten gevestigd zijn. “Je kun de deuren daar ’s ochtends wel open zetten, maar als je geen herrie maakt kun je ze net zo goed weer dichtdoen”, zegt eigenaar Dick van Dijk in het februarinummer van RetailTrends.

Plato is vorig jaar in Deventer verhuisd van de lokale boekhandel Praamstra naar cultuurcafé De Hip. In Apeldoorn beschikt Plato over ‘een serieuze winkel’ binnen Mansion24. “Impulspubliek hebben we daar niet, maar wel gerichte kopers en een lage prijs per vierkante meter”, aldus Van Dijk.

Alle mogelijke middelen worden ingezet om klanten te wijzen op de optredens, lezingen en signeersessies, die daar bijna dagelijks plaatsvinden. Plato doet onder meer een beroep op zijn nieuwsbrief, het magazine Mania en Facebook. “Dan biedt het digitale tijdperk opeens ook een enorme uitkomst”, zegt Van Dijk, die juist door de digitalisering veel platenzaken heeft zien verdwijnen.

Van Dijk gaat in het februarinummer van RetailTrends verder in op zijn initiatieven om de loop in de winkels – zes van Plato en één van Concerto – te houden. Ook bespreekt hij de concurrentie van online grootmachten als Amazon, bol.com en Alibaba en gaat hij in op de groeiende populariteit van vinyl. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!