Beacons en bestelzuilen bij Wendy’s

De Amerikaanse fastfoodketen Wendy’s voorziet een aantal van zijn restaurants van bestelzuilen. Daarnaast komt de keten met een nieuwe app en een pilot met beacons. Met de nieuwe techoplossingen wil Wendy’s aan blijven haken op concurrenten als McDonald's, KFC en Burger King.

De nieuwe app van Wendy’s wordt later dit jaar uitgerold. Het voegt de drie apps die momenteel nog in de pilotfase zitten samen tot één en stelt consumenten in staat om bestellingen te plaatsen, deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma en bestellingen af te rekenen. Bij het plaatsen van bestellingen krijgen consumenten de kans om handigmatig hun burgers samen te stellen en krijgen zij informatie over de voedingswaarde van de verschillende producten.

Bij de besteloptie maakt Wendy’s gebruik van beacons. Op het moment dat de klant zijn bestelling komt ophalen krijgt de keuken een seintje via het beaconnetwerk. Op die manier kan de keuken de bestelling nog controleren op de mate van versheid. Om gebruik te maken van deze optie dient de klant wel zijn bluetoothverbinding aan te hebben staan.

De restaurantketen test momenteel ook bestelzuilen. Met deze zuilen kunnen consumenten bij binnenkomst hun bestelling plaatsen en deze ter plekke afrekenen. Vervolgens krijgen zij een nummer dat op grote schermen zichtbaar is op het moment dat hun bestelling gereed is. Op het scherm staat ook bij welke kassa zij de bestelling kunnen afhalen.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!