RetailTech: Hallo chatbot, een 'JBC' graag

RetailTech: Hallo chatbot, een 'JBC' graag

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Wendy's, Armani en Amazon.
 

Wendy's

De Amerikaanse fastfoodketen Wendy's slaat de handen ineen met Google. In de strijd tegen lange wachttijden bij drive-thru's is de hoop gevestigd op een AI-chatbot die bestellingen kan opnemen. Het is de bedoeling dat de chatbot in juni bij een restaurant in Columbus, Ohio voor het eerst wordt ingezet. Volgens The Wall Street Journal is er nog wel werk aan de winkel. De bot moet zich het jargon van Wendy's eigen maken. Zo staat 'JBC' voor junior bacon cheeseburger en is 'Frosty' een milkshake.
 

Armani

Hoe zouden mij die melkwitte, leren Armani-sneakers van 260 euro nou staan? Voor wie zich dat afvraagt, heeft het Italiaanse...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Wendy's, Armani en Amazon.
 

Wendy's

De Amerikaanse fastfoodketen Wendy's slaat de handen ineen met Google. In de strijd tegen lange wachttijden bij drive-thru's is de hoop gevestigd op een AI-chatbot die bestellingen kan opnemen. Het is de bedoeling dat de chatbot in juni bij een restaurant in Columbus, Ohio voor het eerst wordt ingezet. Volgens The Wall Street Journal is er nog wel werk aan de winkel. De bot moet zich het jargon van Wendy's eigen maken. Zo staat 'JBC' voor junior bacon cheeseburger en is 'Frosty' een milkshake.
 

Armani

Hoe zouden mij die melkwitte, leren Armani-sneakers van 260 euro nou staan? Voor wie zich dat afvraagt, heeft het Italiaanse merk sinds kort een oplossing: ze kunnen virtueel worden gepast. Bij geselecteerde producten in de webshop staat een button met de tekst 'virtual try on'. Dan is het een kwestie van de QR-code scannen met de smartphone en vervolgens de camera op de voeten richten. In de webshop kunnen de schoenen ook van alle kanten worden bekeken via 3D.


Amazon

Amazon heeft een nieuwe shopfunctie geïntroduceerd: Amazon Anywhere. Daarmee kun je producten kopen die je tegenkomt in videogames of apps. De primeur is voor AR-game Peridot van Pokémon Go-maker Niantic. Peridot is een virtueel huisdier à la Tamagotchi dat door spelers moet worden verzorgd. Je kunt het eten geven, ermee spelen en er een wandeling mee maken. Als gebruikers hun Amazon-account hebben gekoppeld, kunnen ze in de game onder meer T-shirts, hoodies en kussens kopen.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!