​Bakker Bart start met uitrol van nieuw concept

Bakker Bart heeft donderdag in Veldhoven de tweede winkel volgens zijn nieuwe stijl geopend. Daarvoor is de winkel verplaatst naar een betere zichtlocatie in het lokale winkelcentrum.

In het nieuwe concept staat het bakproces in de winkel centraal. Bovendien zijn er aan het assortiment meer horeca-artikelen toegevoegd, zoals biologische yoghurt met vers gebakken granola, lunchsalades, rustieke broden en wraps. Ook de winkelinrichting, zoals het meubilair, de verlichting en de routing, is nieuw.

De eerste winkel volgens deze formule werd afgelopen juli in Groningen geopend. “Met onze succesvolle ervaring hebben wij nu in Veldhoven de tweede nieuwe winkel geopend”, aldus algemeen directeur Herbert Schalkwijk.

Schalkwijk liet onlangs op RetailWatching al weten dat Bakker Bart in Groningen ‘een forse autonome groei’ noteert. “De gemiddelde besteding ligt hoger, de bestaande klant komt vaker en de winkel trekt ook veel nieuwe klanten. Die lopen langs en zien dat er wat is veranderd. Dat er opeens wat gebeurt.”

Bakker Bart gaat succesvolle onderdelen van de nieuwe formule dit jaar verder uitrollen, ook omdat niet alle ondernemers voldoende liquide middelen ter beschikking hebben om een complete metamorfose te bekostigen. In totaal komen er negen pilotwinkels waar de onderdelen getest zullen worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!