BCC werkt aan een nieuwe merkpositionering, waarbij de focus ligt op waardevolle relaties met consumenten. ‘Wij geloven dat omzet genereren gerealiseerd wordt door mensen zo goed mogelijk te servicen’, schrijft de elektronicaketen in een verklaring.
BCC denkt meer te kunnen zijn dan een ‘traditionele elektronicaretailer’, dankzij innovaties die toepasbaar worden voor het retaillandschap. De elektronicaketen wil meer toegevoegde waarde bieden op basis van personal interest en zo loyale klanten creëren. Ook zegt BCC te werken aan nieuwe proposities en businessmodellen, zonder dat te concretiseren.
BCC belooft dat de veranderingen het komende jaar stap voor stap zichtbaar worden voor de consument. De retailer spreekt van een verbeteringstraject, dat tot een ‘consumer centric excellence bedrijf’ moet leiden. The USP Company en Peoples Minds, respectievelijk experts op het gebied van merkpositionering en consumer centric excellence, zijn daarvoor in de arm genomen.
De koerswijziging van BCC volgt op een rumoerige periode in de elektronicaretail, waarin concurrenten als Dixons, Klein en Paradigit failliet gingen. Die twee laatste ketens schrapten een groot deel van hun winkelbestand, terwijl Dixons verdergaat als webwinkel. Een jaar terug nam BCC nog winkels van Harense Smid, Mikro-Elektro en It’s Electronics over.
BCC maakt onderdeel uit van Darty Group, dat op het punt stond overgenomen te worden door de Franse entertainmentketen Fnac. Vorige week meldde echter ook Steinhoff, moederbedrijf van meubelketen Conforama, zich voor het moederbedrijf van BCC.
Reacties 0