Plus ziet winst bijna verdubbelen

Plus heeft zijn nettowinst in 2015 zien toenemen van 5,7 naar tien miljoen euro. Ook nam het marktaandeel van de supermarktketen toe, van 5,9 tot 6,2 procent.

Plus zag zijn operationeel resultaat met 5,2 procent toenemen, van 56,2 naar 59,1 miljoen euro. Eerder maakte de supermarktketen al bekend dat de omzet met 8,8 procent is toegenomen tot ruim 2,2 miljard, waarmee Plus twee keer zo hard groeit als de markt.

De supermarktketen noemt de ombouw van 34 winkels naar het Briljant-concept een belangrijke factor voor de omzetgroei. 190 van de in totaal 262 Plus-winkels zijn behoren inmiddels tot de Briljant-formule en dat wordt dit jaar verder uitgebreid. Verder wil Plus ‘forse stappen’ zetten op het gebied van e-commerce. Afgelopen jaar deed het supermarktconcern dat al door het uitbreiden van de bezorgservice en het lanceren van een app.

Algemeen directeur Jan Brouwer hoopt dat alle Plus-winkels eind volgend jaar een webwinkel hebben, zegt hij tegenover Het Financieele Dagblad. Online verkoop van boodschappen is volgens hem een verlieslatende activiteit, maar wel een die nieuwe klanten oplevert en waarin Plus daarom 'zwaar investeert'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!