Gamma is afgelopen jaar online het meest besproken van alle bouwmarkten in ons land. In de afgelopen twaalf maanden waren slechts twee weken waarin Gamma niet de meest besproken bouwmarkt was. Dat blijkt uit onderzoek van monitoringtool Buzzcapture voor RetailWatching.
Het afgelopen jaar werd Gamma in ruim 63 duizend berichten op online en social media genoemd. Dat is 44,4 procent van het totale aantal berichten, dat op 143 duizend ligt. Praxis komt in bijna 29 duizend berichten voor, gevolgd door Karwei met bijna 24 duizend berichten.
De pieken in het volume van Gamma zijn veroorzaakt door zelf geïnitieerde buzz op social media. Zo had de klusketen geslaagde inhakers op ârokjesdagâ en de Top 2000 tussen Kerst en oud en nieuw.
Alle bouwmarkten hebben de meeste fans op Facebook, waar het aantal Twittervolgers vergeleken met andere organisaties volgens Buzzcapture bijzonder laag is. Karwei is veruit de grootste bouwmarktketen gemeten naar het aantal fans.
Kijk voor een uitgebreidere analyse van de buzz rond bouwmarkten op RetailWatching.
Reacties 0