Robot personaliseert beautyproducten in Nieuwegein

Vastgoedbelegger Wereldhave heeft een pop-upstore geopend waarin een robot beautyproducten personaliseert. De robot luistert naar de naam Balthazar en is afkomstig van startup AlpStories.

AlpStories opende vorig jaar al een winkel in Zagreb. Daar kunnen klanten zelf ingrediënten kiezen, waarna de robot er ter plekke een verzorgingsproduct van maakt. Ook de geur en verpakking is zelf te bepalen.

Het personaliseren van producten zal volgens Wereldhave een belangrijk onderdeel gaan vormen van de toekomst van retail. De vastgoedbelegger zegt bovendien beleving in zijn winkelcentra belangrijk te vinden. ‘De experience van Balthazar sluit hier naadloos op aan’, aldus Wereldhave.

De pop-upstore van de vastgoedbelegger is gevestigd in winkelcentrum Cityplaza in Nieuwegein. De robot is tot en met 17 april aanwezig. De tijdelijke vestiging maakt onderdeel uit van de Store of the Future, het retailinnovatielab van Q&A in Den Haag.

Bekijk een video van de robot op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!