‘Omzet Picnic op niveau grote supermarkt’

Online supermarkt Picnic draait in Amersfoort een omzet die vergelijkbaar is met die van een grote supermarkt. Dat zei oprichter Michiel Muller maandag bij de lancering van de dienst in Utrecht, meldt Distrifood.

De activiteiten in Amersfoort, de stad waar Picnic in oktober vorig jaar begon, zijn volgens Muller winstgevend als je die zou beschouwen als een losse supermarkt. “Maar dan tel je de aanloopkosten niet mee.” De online markt in Amersfoort is dankzij Picnic vijf keer zo groot geworden, aldus Muller. “Wij doen op één dag net zo veel als Albert Heijn in een week.”

Muller zei verder open te staan voor de bezorging van producten van andere bedrijven, waaronder non-food. Wanneer Picnic daarmee begint, kon hij nog niet zeggen. “Maar het zal echt geen jaren duren.”

Utrecht werd deze week als vierde stad aan het bezorggebied van Picnic toegevoegd. De online supermarkt levert inmiddels aan achtduizend klanten, waarvan zevenduizend in Amersfoort. De dienst is verder actief in Soest en Leusden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!