Tesco komt met een nieuw platform dat klanten in staat stelt geautomatiseerd boodschappen te doen. De grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk werkt hierbij samen met task-managingservice IFTTT (If This Then That).
Het platform richt zich op online shoppers van de keten en stelt hen in staat om een aantal voorwaarden in te stellen waardoor producten automatisch worden toegevoegd aan hun winkelmandje. Wanneer een klant bijvoorbeeld af en toe een speciaal biertje drinkt, maar deze doorgaans te duur vindt, wordt deze nu automatisch toegevoegd aan het winkelmandje wanneer deze in de aanbieding is.
Klanten kunnen hun voorwaarden op verschillende manieren instellen. Zo kunnen zij zelfs een boodschappenlijst maken voor wanneer het mooi weer is. Wanneer het daadwerkelijk mooi weer is zal het platform de klant voorstellen om gebruik te maken van het ‘mooi weer’-boodschappenlijstje. De klant hoeft dit vervolgens alleen nog maar te bevestigen, waarna de bestelling geplaatst wordt.
Om gebruik te maken van de dienst dienen Tesco-klanten hun online account te koppelen aan IFTTT. Eenmaal gekoppeld kunnen klanten hun voorkeuren en voorwaarden aanpassen en toevoegen.
Reacties 0