​‘HEMA dankt bestaansrecht aan eigen merken’

​‘HEMA dankt bestaansrecht aan eigen merken’

Retailbedrijven die verschillende merken verkopen, doen het slecht. “Dat komt omdat je die merken bij Amazon of bol.com ook online kunt kopen en vaak goedkoper”, zegt ceo Tjeerd Jegen van HEMA in De Financiële Telegraaf.

HEMA blijft volgens Jegen in tegenstelling tot een V&D wel bestaan, omdat de winkelketen eigen merken heeft. Die producten zijn nergens anders te koop, zegt de ceo. “Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor IKEA. Dat bedrijf doet het ook erg goed.”

HEMA maakte donderdag bekend zijn omzet over vorig jaar is gestegen, terwijl het verlies ruimschoots halveerde. Jegen ziet nog veel ruimte voor verbetering. “We hebben nog veel te doen. En we zijn nog niet klaar.”

De topman laat verder weten dat in juni een geheel nieuwe internationale website gelanceerd wordt, die vooral op mobiel en tablet is gericht. Consumenten kunnen hun online bestelling bij HEMA binnenkort binnen 24 uur afhalen in één van de fysieke winkels. Nu is dat volgens Jegen vaak zeven dagen. “We gaan proberen het soms op dezelfde dag af te leveren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!