Voor retailers met voldoende onderscheidend vermogen, maakt het niet uit waar hun winkels gevestigd zijn. “Ik geloof niet in A1-locaties”, zei voormalig director store development bij Suitsupply Doortje van der Lee tijdens Jaarcongres Bricks in Retail.
Winkels die niet op A1-locaties gevestigd zijn, kunnen volgens Van der Lee veel meer uitgroeien tot een service center. Bovendien verhoogt een minder populaire winkellocatie volgens haar de ‘convenience’ voor de consument. “Je hoeft niet op zaterdagmiddag de Kalverstraat op.”
Van der Lee helpt onder meer Ace & Tate bij zijn expansie. De brillenverkoper is volgens haar een voorbeeld van een retailer waarvoor A1-locaties niet nodig zijn. “Veel bedrijven volgen de markt. Als je zoals Ace & Tate zelf markt creëert, maakt het niet uit waar je zit.” Ook winkels van Suitsupply bracht ze onder in verschillende op het oog ‘niet relevante retailruimtes’, zoals op de vierde verdieping van een gebouw in Chicago.
Lees meer over het belang van A1-locaties op RetailWatching.
Reacties 0