Albert Heijn maakt meer winkels 'dementievriendelijk'

Albert Heijn maakt meer winkels 'dementievriendelijk'

Albert Heijn maakt in ieder geval honderd winkels ‘dementievriendelijk’. Vooral in regio’s waar meer dan 35 procent van de bevolking 65 jaar of ouder is, krijgen de winkelmedewerkers daartoe een speciale training, meldt Nieuwsblad De Kaap.

Het plan, dat een jaar geleden begon bij een AH-filiaal in Doorn, krijgt bovendien navolging met een landelijke campagne rond dementie. Ook tijdens een Europese top maandag is aandacht voor het project van supermarktmanager Nico Spierenburg. Tijdens die top kondigt Ahold een samenwerking aan met onder meer Connexxion en de stichting Alzheimer Nederland.

Medewerkers van Albert Heijn in Doorn kregen ongeveer een jaar geleden training over dementie en Spierenburg ontwikkelde daar samen met Alzheimer Nederland een plan voor de eerste dementievriendelijke supermarkt. Sinds begin dit jaar houden ook de caissières van twee AH-filialen in Den Haag het welzijn van oudere klanten extra in de gaten. Dat doet de supermarktketen in samenwerking met zorgorganisatie Royaal Zorg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!