Jumbo en de Ondernemingsvereniging Jumbo (OVJ) hebben een nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Met die overeenkomst heeft de supermarktketen een basis om verder in te zetten op zijn omnichannel strategie. Dat heeft Jumbo woensdag bekendgemaakt.
Het doel van de overeenkomst is om gezamenlijk en met snelheid te blijven innoveren. De foodretailbranche is volgens ceo Frits van Eerd namelijk een sterk concurrerende markt, waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren. “Dit vereist dat we met de Jumbo-formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Alleen zo maken we het verschil.”
De ondernemers van Jumbo zien dat de omnichannel strategie van Jumbo zijn vruchten afwerpt, stelt verenigingsvoorzitter Anrico Maat. “Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie.”
De twee partijen zijn overeengekomen om de Jumbo-formule op basis van de omnichannel strategie door te ontwikkelen richting meerdere formats. Die formats kunnen door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge en kostenketen hebben, zo is afgesproken. De bestaande conditiesystemen kunnen daarop aangepast worden.
De ondernemers van Jumbo stemden vorig jaar al in met het thuisbezorgen van boodschappen. De nieuwe samenwerking staat in schril contrast met de verhoudingen tussen Albert Heijn en zijn franchisenemers, die een geschil over vergoedingen voor de rechter uitvechten. De concurrent van Jumbo zou onlangs nog een handreiking gedaan hebben naar zijn ondernemers, door vier miljoen euro over te maken.
Reacties 0