​Albert Heijn ziet weinig in sameday-delivery

​Albert Heijn ziet weinig in sameday-delivery

Albert Heijn beschouwt sameday-delivery niet als ‘the next big thing’. De supermarktketen heeft er wat kleine testen mee gedaan, maar is niet van plan om de dienst uit te rollen. Dat vertelde general manager Selma Postma van AH Online op E-commerce Live!.

Albert Heijn heeft momenteel drie zogenoemde homeshopcenters voor het picken van online orders. Online bestellingen die voor twaalf uur ’s middags binnen zijn, kunnen daarmee de volgende dag worden bezorgd. “Dat is net niet dezelfde dag”, aldus Postma.

Voor sameday-delivery kan de supermarktketen een beroep doen op het winkelnetwerk, maar Postma ziet daar weinig heil in. Consumenten die per se dezelfde dag eten in huis willen hebben, hebben volgens haar veel alternatieven in de buurt. Ze ziet meer kansen voor sameday-delivery in de non-foodmarkt, als iemand bijvoorbeeld een specifieke jurk diezelfde dag nog nodig heeft.

De supermarktketen fungeert momenteel als afhaalpunt voor de sameday-deliverydienst van zusterformule bol.com. Postma ziet de meerwaarde van een verdere integratie van bol.com. Zo wil ze consumenten met een account bij bol.com op termijn laten shoppen in de online supermarkt. Dat is volgens haar echter lastig te realiseren, omdat beide partijen een andere technische infrastructuur hebben. “Het is niet iets wat de komende maanden zullen realiseren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!