Nieuwe elektronische schaplabels bij Hoogvliet

Nieuwe elektronische schaplabels bij Hoogvliet

Hoogvliet gaat al zijn vestigingen voorzien van een nieuw type elektronische schaplabels. Hiermee is het de eerste supermarktketen die de nieuwe labels gaat gebruiken.

Voor de uitrol en implementatie van de labels werkt Hoogvliet samen met Toshiba Tec. Deze leverancier van automatiseringsoplossingen voor de retail en industrie levert nog dit jaar circa 250 duizend schaplabels. Hiermee kan Hoogvliet de eerste 25 vestigingen overzetten op het nieuwe labelformaat.

De digitale labels zijn ontwikkeld op basis van e-Paper technologie. Dankzij deze technologie zijn de labels altijd goed leesbaarheid, ongeacht vanuit welke hoek deze bekeken worden. De labels zijn van een dusdanig formaat dat deze meer informatie herbergen dan alleen de prijs van het product. Zo bevatten deze onder meer informatie over het product, de houdbaarheidsdatum, het land van herkomst, logo’s en scanbare barcodes. De informatie op het label kan op elk moment op afstand aangepast worden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends