Verlies HelloFresh groeit harder dan omzet

Verlies HelloFresh groeit harder dan omzet

HelloFresh heeft zijn omzet in het eerste kwartaal zien verdriedubbelen tot 141,1 miljoen euro. Het operationeel verlies liep echter nog iets meer op, van 7,3 miljoen een jaar geleden naar 27,3 miljoen.

Het aantal bezorgde maaltijdboxen is in het eerste kwartaal opgelopen naar 22 miljoen, bijna een verdriedubbeling ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aantal abonnees is flink gestegen, van een kleine 282 duizend naar ruim 787 duizend.

HelloFresh is het enige onderdeel van Rocket Internet dat zijn negatieve bedrijfsresultaat heeft zien oplopen. Wel is de maaltijdboxaanbieder verantwoordelijk voor zeventig procent van de omzetstijging van de investeringsmaatschappij. Rocket Internet zag zijn omzet toenemen met 124 miljoen tot 532 miljoen euro. 96 miljoen van die stijging komt van HelloFresh. Alle startups van Rocket Internet lijden nog verlies.

Over 2015 combineerde de maaltijdboxbezorger eveneens een fors hogere omzet met meer verlies. HelloFresh boekte vorig jaar 305 miljoen euro omzet, bij een operationeel verlies van 86,2 miljoen euro.

In het juninummer van RetailTrends over de problemen bij Rocket Internet, en wordt stilgestaan bij de vraag of het nog goedkomt met het bedrijf. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!