HEMA verkoopt merkagenda’s

HEMA verkoopt merkagenda’s

HEMA verkoopt dit jaar voor het eerst agenda’s van andere dan het eigen merk. De winkelketen hoopt een nieuwe groep klanten aan te spreken, zegt een woordvoerder tegen het Algemeen Dagblad.

Bij HEMA liggen sinds half mei agenda’s van onder meer Jill, Bart Simpson en Voetbal International. “Het idee is dat er voor iedereen een agenda te vinden is”, aldus de woordvoerder. De retailer wil een ruimere keus bieden, maar de eigen lijn blijft ook bij de schoolspullen de boventoon voeren.

Trendwatcher Lieke Lamb verwacht dat de stap het begin is van een hele eigen schoollijn bij HEMA. “Ze springen echt in een gat dat door V&D is achtergelaten.” Eerder breidde Bruna zijn assortiment schoolspullen al fors uit, onder meer met twee pop-upstores volledig gericht op schoolartikelen.

HEMA maakt verder bekend een samenwerking aan te gaan met blogger Miss Lipgloss. De beautyblog en de retailer werken samen op het gebied van videocontent. Miss Lipgloss maakt in eerste instantie vijf video’s voor HEMA, met onder meer inspiratie en adviezen op het gebied van beautyproducten. De video’s worden zowel via de kanalen van HEMA als van Miss Lipgloss verspreid. De winkelketen hoopt via de blogger een nieuwe potentiële doelgroep te bereiken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!